På bättringsväg................

Jag är nog på bättringsväg från min influensa tack vare medicinerna . Igår kväll så stod jag och lagade en räk rätt
men då var klockan ca.22 men hade tagit fram frysta räkor. Dem hade tinat så hade inget val än att laga nåt.
Det blev lite en av mina favoriter men hade ingen kokbar grädde så det fick bli en ( Kajsa Varg ) variant dvs. man tager
vad man haver.
Om jag skall vara ärlig så har jag  Kajsa Vargs filosofi alltid när jag skall laga mat. Jag lagar främst turkiska rätter och är ganska duktig på det. Men älskar kinamat kan laga lite då och då.

Min lille son älskar min turkiska yougurt soppa med  hela bovetekorn och mynta i. Han värkligen surplar i sig medan för
ett gurglande njutningsljud.han kan äta den varje dag om han fick.Han är duktig nästan en liten gourme, fört smakar han 
sedan äter han men för tillfället är han och 14 åringen dem som äter mest min lagade mat. Medan 4 åringen är ett gissel ena dan älskaaaaaar hon min mat för att tycka att den är äklig nästa gång, hon är petig osv.

Ja som sagt det blev räkor igår kväll och idag skall dem serveras med rykande varm jasminris och turkisk sallad till.
Vilka av barnen kommer äta får jag se ;)

Om ni vill prova  här är en snabb beskrivning.

2. gul el.röd lök................fin hakkade
5-6.klyftor vitlök........................fin hakkade
2.morötter.......................skivade runda med ost hyvvel
1.påse frysta räkor...........................skalade
olja.
salt.
peppar.
kokbar grädde eller nåt liknande  


Värm oljan och bryn lök,vitlök och morötterna tills dem blir mjuka tillsätt grädde och räkorna koka upp på svag
värme några minuter.tillsätt salt och peppar och färdig att serveras till ris eller pastan.
Hoppas det smakar. Skall beskriva min yougurtsoppa nångång


Kommentarer
Postat av: Bitte

Ja, jag kan bara hålla med dig. Kan du tänka dig vilken smärta hon har fått utstå sen det hemska hände? Att inte kunna andas normalt, se ut som ett vanskapt monster och inte ha varken, ögon, näsa eller käke. Hur kan någon istället vara så hemsk att göra detta mot en medmänniska? Varför kan inte människor förstå att kärlek är det enda som betyder något?

2009-05-06 @ 22:46:46
URL: http://bitte.webblogg.se/
Postat av: en mamma

Tro mig att det finns vissa människor som gör liknande hemskheter just för att de tror att dem älskar en.Men att dem egenligen är egenkära, eleka egoister.Ha en bra dag.

2009-05-08 @ 13:32:33
URL: http://enmammaskonstgalleri.blogg.se/
Postat av: mizzy mae

ramlade in av misstag...mums, vad gott det lät...ska prova ikväll! :) krya på dig

2009-05-17 @ 19:07:53
Postat av: en mamma

Roligt att du ramlade in av misstag :D

Hoppas det smakar .

2009-05-18 @ 23:32:47
URL: http://anmammaskonstgalleri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0